Verslagen optredens 2015 - Archief LMK

Verslagen optredens 2015

09-12-2015  Kerststallententoonstelling Amersfoort

Optreden, ter omlijsting van de Kerststallententoonstelling in de Sint Ansfriduskerk in Amersfoort.
Ook werden een aantal kerstliederen met het publiek gezongen.

25-11-2015 Concert ACOM.

Tijdens een Senioren-bijeenkomst van de ACOM heeft het koor een klein optreden verzorgd, er werden een zestal nummers ten gehore gebracht. Het publiek was erg enthousiast.

12-11-2015 Jaarconcert

Samen met Concertorkest Willem III in de Brugkerk te Amersfoort. In een zeer goed gevulde zaal, in aanwezigheid van onze beschermheer en echtgenote en een delegatie van de Koninklijke Luchtmacht werd een aantrekkelijk programma uitgevoerd. Loes Jongen, sopraan, gaf samen met het koor een heel mooie invulling aan het ′La Vergine degli Angeli′. Ook Jan van Bentum, bariton, gaf een fraaie solo samen met koor en orkest in ′Landerkennung′. Ook over de overige liederen kunnen we zeer tevreden zijn. Willem III speelde ook een aantal verdienstelijke nummers. Het geheel werd afgesloten door de welbekende Finale van koor en orkest.

06-11-2015 Jubileumconcert ACGK.

Samen met het Apeldoorns Christelijk Gemengd Koor hebben we een optreden verzorgd. Een van de nummers uit de "Forellen-reeks" hebben we gezamenlijk vertolkt. Het publiek maar ook het ACGK waren erg tevreden over ons optreden.

23-10-2015 Uitvaart van ons koorlid Gerard Kleimeer.

Tijdens de afscheidsdienst hebben we een aantal liederen gezongen. Tijdens het uitdragen van het lichaam van Gerard hebben wij een erehaag gevormd. Aansluitend zijn we meegelopen naar de begraafplaats, waar we individueel afscheid hebben genomen.

17-09-2015 t/m 21-09-2015 Concertreis Schmalkalden

• 17 september vertrokken we met de bus, Gregory Martin was wederom onze chauffeur, richting Bad Salzungen.
    Onderweg hadden we een koffiestop bij Bakkerij Lange in Geseke en het was weer goed verzorgd.
    Na aankomst op de Kaserne werden de kamers verdeeld.
    Na het avondeten kregen we een briefing van de commandant van Panzergrenadierbataillon 391, Oberstleutnant Uwe Büscher, over zijn onderdeel.
  • 18 september, werd begonnen met een kijkje op de Trusetaler Wasserfall. De 225 treden naar boven hebben we niet genomen. Daarna gingen we voor de koffie bij Pfefferstübchen Brotterode.
    De morgen werd afgesloten met een bezoek aan de Inselsberg bij Brotterode, vermaard om het uitzicht. Jammer genoeg was het mistig, dus er was niets te zien.
    De middag werd doorgebracht in het Gradierwerk Bad Salzungen, vroeger een zoutwinning en kuuroord. Nu is alleen het kuuroord over en een gedeelte van het Gradierwerk.
    Door de verwachte komst van vluchtelingen die op de kazerne ondergebracht moesten worden, had de commandant te weinig menskracht beschikbaar om het concert te organiseren. Het werd afgelast.
    De dag werd daarom afgesloten met een gezellig samenzijn.
  • 19 september, we gingen op weg naar het Metallhandwerksmuseum in Steinbach-Hallenberg. Een museum over de geschiedenis van de productie van kurkentrekkers. Ook de productie van ander klein gereedschap is te zien.
    Op weg naar Schmalkalden werden we na enige tijd gebeld en kwam via-via het bericht dat Willem Treffers door een misverstand in Steinbach-Hallenberg was achtergebleven. We waren al zo ver onderweg, dat besloten werd dat Willem met de trein naar Schmalkalden zou reizen.De middag werd afgesloten met een concert op de Landesgartenschau in Schmalkalden. Een aantal nummers werden begeleid door de harpiste Bettina Schröter, die ook een aantal nummers solo uitvoerde. Verder speelde ze nog samen met onze dirigent Rienus Oude Kempers, hobo. Jan van Bentum zong zijn solo in Die zwölf Räuber. Het publiek was enthousiast. De dag werd afgesloten met een optreden in Neuhofen, in de tuin van Stefan & Sandra Köhler. Het was mooi weer, er was een enthousiast publiek en een goed optreden van het koor en de solisten. Na afloop was er een gezellige barbeque. Het benefietconcert heeft € 408,80 opgebracht. Zie ook een artikel in een plaatselijk blad.
  • 20 september, zondag, werd begonnen met medewerking aan een kerkdienst in de Evangelische Stadtkirche in Bad Salzungen. Omdat we tijd over hadden en het helder weer was, werd besloten om nog eens naar de Inselsberg bij Brotterode te gaan. Het uitzicht op de Inselsberg was inderdaad indrukwekkend. Voor de tweede maal traden we op op de Landesgartenschau in Schmalkalden, het was regenachtig, maar er was toch veel publiek, dat heeft genoten.
  • 21 september, hadden we een koffiestop bij dezelfde locatie als op de heenreis, Bakkerij Lange in Geseke. De terugreis werd afgesloten in De Dennen in Scherpenzeel.

Bekijk de foto′s »»
12-09-2015 Uitvaart van ons voormalig koorlid Louis Linger.

In de Carolus Borromeus kerk hebben we de uitvaartdienst opgeluisterd. Op de begraafplaats werd passend, spontaan, afscheid genomen met het ′Glory, glory, halleluja′.