Optreden 2014 - Archief LMK

Optreden 2014

10-12-2014
 Optreden, ter omlijsting van de Kerststallententoonstelling in de Sint Ansfriduskerk in Amersfoort. Een aantal nummers werden begeleid door Wilma Oude Kempers.
Verder speelde onze dirigent, Rienus Oude Kempers, een aantal nummers op hobo, begeleid door zijn echtgenote. Ook werden een aantal kerstliederen met het publiek gezongen

6-11-2014
 Jaarconcert in het Kerkelijk Centrum "De Brug", in Amersfoort.
Dit concert werd geleid door onze dirigent, Rienus Oude Kempers. Een aantal stukken werd begeleid op orgel of piano door Wilma Oude Kempers-Brus.
Ook trad voor het eerst in Nederland, samen met het koor, onze solist Jan van Bentum op met Die zwölf Räuber.
Aan dit concert werd wederom medewerking verleend door het Concertorkest Willem III uit Amersfoort, o.l.v. Dick Roelofsen.

23-09-2014 t/m 27-09-2014 Concertreis Kastellaun
  • 23 september vertrok het koor voor een aantal optredens naar Kastellaun in de omgeving van Koblenz. Onderweg was er een stop voor koffie en vlaai bij Eetcafe Riekelt in Gronsveld.
     Na het indelen van de kamers en het avondeten kregen we een rondleiding door Kastelaun van onze soliste bij een aantal concerten Frau Silvia Kunz-Wagner.
     Na afloop was er nog een gezellig samenzijn in het Mannschftsheim.
  •
  •  24 september, deze dag begon met een rondleiding door Hauptmann Schmidt a.D. door de Stadt Koblenz. Een zeer interessante en amusante rondleiding. De rondleider in Zivil en wij in uniform.
     Na de koffie-break gingen we op weg naar Bernkastel-Kues, hier werd samen met Silvia opgetreden op een rondvaartboot op de Moezel. Jan van Bentum zong zijn eerste solo bij het koor. Jammer dat er weinig publiek was.
    ′s Avonds krgen we een briefing bij Führungsunterstützungsbataillon 282 over hun optreden in het buitenland. Zeer leerzaam.
  •
  • 25 september, wederom een rondleiding van Hauptmann Schmidt a.D., hij in uniform, wij in burger. Het betrof nu de Vesting Ehrenbreitenstein aan de andere zijde van de Rijn. Zeer indukwekkend en met humor gebracht.
     Vervolgens op weg naar Simmern waar we eerst een bezoek brachten aan het Hunsrück-Museum. De rondleider had een beetje lijzige stem en na verloop van tijd werd het verhaal van de tien kleine negertjes opgevoerd. De overblijvers, vijf, hebben de rondleider bedankt.
     Hierna gingen we naar de HunsrückHalle, voor het inzingen en oefenen met het begeleidend orkest. Het Heeresmusikkorps Koblenz, o.l.v. Oberstleutnant Alexandra Schütz-Knospe.
     Na de maaltijd hebben we gezamenlijk een goed optreden gedaan. De opbrengst van het benefietconcert ging naar de Kop-en-schotelverzamelingen, een soort van voedselbank-organisatie voor behoeftigen in Simmern.
     De Finale is zelfs op Youtube  beland.
  •
  • 26 september, gingen we na het ontbijt op weg naar Zell an der Mosel, hier hebben we door het stadje gelopen en een wijnproeverij bezocht.
     De dag werd afgesloten met een herdenking van Maj Thomas Tholi, die gesneuveld was in Afghanistan.
     De herdenking werd naadloos voortgezet in een concertoptreden. Ook Jan van Bentum trad weer op. Samen met Silvia werd The Rose gezongen. Een optreden waar we met genoegen op terug kijken.
  •
  • 27 september, de terugreis werd afgesloten in De Dennen in Scherpenzeel.

28-08-2014
Optreden in de Westerkerk te Amsterdam, ter gelegenheid van 100 jaar Protestantse en Rooms-Katholieke Geestelijke Verzorging. De Oecumenische viering werd opgeluisterd, en tijdens de receptie werden enige liederen gezongen.

23-04-2014
Binnenhof Zeist, het optreden was georganiseerd door ons voormalig koorlid Wim Rink. Een knusse locatie met enthousiast publiek en een zeer goede ontvangst.

31-03-2014
Uitvaart Riemer Smallenbroek. Op maart 2014 is totaal onverwacht Riemer Smallenbroek overleden. Het koor heeft tijdens de uitvaart enkele passende liederen gezongen.

Naar vorig jaar (2013)

Naar overzicht